Kompendium: Apply Damage
Apply Damage
Ta funkcja jest używana do zadawania obrażeń aktorowi. Różne informacje związane z obrażeniami mogą przejść przez ową funkcję jak np. minusowy Float, który może ci zwiększyć wartość zmiennej health.
Punkty wejścia:
- Damaged Actor: Odniesienie do aktora, który poniósł obrażenia
- Base Damage: Wartość typu Float, która przedstawia obrażenia
- Event Instigator: Opcjonalne odniesienie do kontrolera odpowiedzialnego za obrażenia
- Damage Cuaser: Opcjonalne odniesienie aktora, które zostało spowodowane obrażeniami
- Damage Type Class: Opcjonalna klasa, która przedstawia typ obrażeń, przykładowo od ognia, elektryczności itd.
Przykładowe użycie:
Jest to prosty przykład, które może zostać użyty w Blueprint przedstawiający pocisk. Kiedy pocisk trafi aktora, to funkcja “Apply Damage” zostanie użyta do zadania obrażeń o wartości 20. Po wykonaniu, pocisk zostanie zniszczony.
W Blueprincie aktora, który został trafiony, zmienna Float o nazwie “Energy” została stworzona. Zdarzenie “AnyDamage” zostanie zaktywowane przez funkcję “Apply Damage“. Obrażenie zostaną odjęte od zmiennej “Energy“. Jeśli “Energy” jest mniejsza lub równa zero, to aktor zostanie zniszczony.
Istnieją również bardziej określone wersje funkcji jak “Apply Point Damage” czy “Apply Radial Damage“. Dla każdego z nich istnieje powiązane wydarzenie.
Źródło:http://romeroblueprints.blogspot.com/2017/05/bp-compendium-3-apply-damage.html
Leave a Reply