Kompendium: Custom Events
Jako ułatwienie w tworzeniu zdarzeń Unreal Engine dostarcza nam parę ciekawych propozycji wraz z możliwością tworzenia własnych i przywoływania ich w innych Blueprintach.
By stworzć “Custom Event“, czyli niestandardowe wydarzenie klikamy prawym przyciskiem na naszym EventGraph, rozwijamy “AddEvent” i wybieramy “Add Custom Event…“. W oknie “Details” możemy ustalić jego nazwę czy na przykłąd parametry punktu wejścia. Zdarzenia nie mają parametrów punktu wyjścia. Zdjęcia poniżej ilustrują wezwanie zdarzenia “AddScore“, które zwraca liczbę punktów jaka powinna zostać dodana do bieżącego wyniku.
Zakładając, że to zdarzenie zostało stworzone w Blueprincie nazwanym “BP_Player”, to ilustracja poniżej przedstawia zdarzenie wezwane w innym Blueprincie, które przedstawia przedmiot dający punkty, gdy zostanie zebrany. Akcja “Cast To” jest użyta do zapewnienia w przypadku “BP_Player“, który kolidował z przedmiotem i pozyskał odniesienie typu “BP_Player” by uzyskać dostęp do zdarzenia “AddScore“.
Zdarzenie posiada niewielkie czerwony kwadrat, który znajduje się w górnym prawym rogu. Jego nazwa to “Delegate“, czyli jest to odniesienie do zdarzenia. Niektóre akcje mogą otrzymywać zdarzenie jako parametr i używanie “Delegate” im to umożliwia. W przykładzie poniżej delegacja zdarzenia “Clock” została użyta w akcji “Set Timer by Event“, tak więc zdarzenie “Clock” będzie wzywane co każdą sekundę.
Źródło:http://romeroblueprints.blogspot.com/2016/06/bp-compendium-2-custom-events.html
Leave a Reply