Kompendium: Delay

Delay

Delay jest to funkcja, która wykonuje akcje połączone z pinem “Completed” tylko jeśli po określonym czasie parametr “Duration”, czyli długość trwania upłynęła. Owa funkcja nie podąża za normalnym przepływem funkcji Blueprint. Są one uruchamiane równolegle i zajmują parę chwil, aż do jej ukończenia.

Punkty wejścia:

Duration: Czas w sekundach w których funkcja Delay musi poczekać

Punkty wyjścia:

Completed: Wykonanie pinu, który zostanie zaktywowany po upłynięciu czasu uwzględnionym w “Duration

Przykładowe użycie:

Przypuść że w grze, w której mamy parę czynników, które prowadzą do stworzenia wroga. Przykładowe wydarzenie “Spawn Enemy” zostało stworzone z funkcją Delay by upewnić się, że musi minąć co najmniej 5 sekund przed stworzeniem kolejnego wroga. Jeśli “Spawn Enemy“, czyli nasze wydarzenie jest wzywane znowu w mniej niż 5 sekund to funkcja Delay nie pozwala stworzenia nowego wroga.

Zdjęcie poniżej ilustruje wydarzenie w którym “Spawn Enemy” wyświetla grę na ekranie i po 3 sekundach zmienia wartość zmiennej, która przechowuje stan gry, tak więc gra może powrócić do menu.

bpc_delay2


Źródło:http://romeroblueprints.blogspot.com/2016/04/bp-compendium-delay.html