DLSS 2.0 w Unreal Engine 4.26

NVIDIA DLSS – Deep Learning Super Sampling

To przełomowa technologia renderowania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji AI, która wynosi wierność oraz optymalizację wizualną na zupełnie nowy poziom dzięki dedykowanym procesorom Tensora Core AI w procesorach graficznych GeForce RTX. DLSS wykorzystuje moc sieci neuronowej do Deep Learningu, aby zwiększyć liczbę klatek na sekundę i generować dokładne, ostre obrazy w produkcjach.

To rozwiązanie AA zastępuje TAA i dlatego materiały typu ditered nie nadają się obecnie renderować tego samego DLSS. Pamiętaj, że sam aliasing występuje w wyniku rasteryzacji sceny na piksele. Mniej pikseli powoduje wyższy aliasing, więc fakt, że DLSS faktycznie naprawia większość aliasingu podczas gdy zapewnione jest znacznie niższe wejście niż natywne – jest to całkiem niesamowite.

Twórcy gier mają teraz dodatkowy zapas wydajności aby zmaksymalizować ustawienia Ray Tracingu czy zwiększyć rozdzielczość wyjściową. Główne funkcje to:

  • Jakość oraz wyższa wydajność – zapewnia jakość porównywalną z natywną rozdzielczością, a czasem nawet lepszą, podczas gdy konwencjonalnie renderuje tylko ułamek pikseli
  • Sam DLSS umożliwia wybór kilku trybów jakości obrazu od jakości po ultra wydajność. Tryb Performance zapewnia do 4X super rozdzielczość AI (czyli 1080p -> 4K), podczas gdy nowy tryb umożliwia do 9X super rozdzielczości AI czyli (1440p ->8K)

Plugin możemy pobrać bezpośrednio tutaj, natomiast dokumentacje instalacji znajdziemy pod tym linkiem.

W viewport otrzymamy opcję ustawiania presetów:

Widzimy tutaj 5 presetów skoncentrowanych na wydajności i jakości

Ustawienia projektu znajdziemy pod NVIDIA DLSS oraz odpowiedniku (Local)

Możemy również na testować to w GPU Visualizer wpisując komendę Profile GPU.