Kompendium: Events
Unreal Engine używa wydarzeń (Events) do wysyłania powiadomień aktorom, którzy są obiektami znajdującymi się w naszym poziomie. Skrypty, które zostały stworzone w Blueprintach są akcjami, które zostaną wykonane w odpowiedzi na wezwanie wydarzeń, które są generowane podczas przebiegu rozgrywki.
By zobaczyć dostępne zdarzenia, kliknijcie prawym przyciskiem w “Event Graph” i rozwińcie kategorie “Add Event“. W tej kategorii znajdziemy wszystkie subkategorie, które są pogrupowane i związane z wydarzeniami jak na zdjęciu pokazanym poniżej:
Poniżej przedstawię zwięzły opis paru głównych wydarzeń:
- Collision Events: Są to wywoływane wydarzenia w przypadku najechania na nie przez aktora (konflikt kolizji)
- Mouse Events: Są to wydarzenia uruchamiane przez kliknięcie lub puszczenie przycisku myszki, gdy kursor myszy jest nad aktorem
- Touch Events: Są one uruchamiane przy kliknięciu w TouchScreen
- Custom Evenets: Są to nowe niestandardowe wydarzenia, które możemy stworzyć wraz z punktami wejścia w Blueprint
- Event Begin Play: Są uruchamiane gdy gra startuje dla aktora
- Event Destroyed: Są to wywoływane wydarzenia w przypadku gdy aktor jest przeznaczony do usunięcia z gry
- Event Tick: Są to wywoływane co każdą klatkę wydarzenia. Dla przykładu, gdy gra jest uruchomiona w 60 klatkach na sekundę, to wydarzenie zostanie wezwane 60 razy w ciągu sekundy.
Możesz dodać też wiele innych zdarzeń w “EventGraph“, jednakże każde zdarzenie może zostać użyte tylko raz w “EventGraph“
Ilustracja poniżej przedstawia parę przykładów zdarzeń, które zostały dodane do “EventGraph” bez żadnych połączeń pomiędzy nimi.
Źródło:http://romeroblueprints.blogspot.com/2016/04/bp-compendium-2-events.html
Leave a Reply