Kompendium: Level Blueprints

Silnik Unreal Engine posiada specjalny typ blueprints szerzej znany jako “Level Blueprint“. Istnieje on dla każdego poziomu gry. By go otworzyć klikamy w przycisk “Blueprints” znajdujący się nad poziomem i rozwijamy listę opcji wybierając interesującą nas opcje, jaką jest “Open Level Blueprint“.

16a_bpc2_levelbp

Podstawowym celem użycia “Level Blueprints” jest określenie akcji, które zostaną wykonane przez gracza aktywując Trigger postawiony gdzieś na naszym poziomie. By dodać Trigger, klikamy prawym przyciskiem w dowolne miejsce i wybieramy opcje “Place Actor -> Trigger -> Box Trigger”.

16b_bpc2_levelbp

Jako przykład postawmy “Box Trigger” na naszym poziomie. Ten element nie jest widoczny podczas gry. Gdy gracz najdzie na niego,  zostanie stworzony aktor “Big Monster” w pobliskiej lokacji by skonfrontować się z graczem. By dodać zdarzenie związane z “Trigger Box” które jest na naszym poziomie, wybieramy je i otwieramy “Level Blueprint“. Klikamy prawym przyciskiem na “EventGraph” i wybieramy opcje, którą ukazałem na zdjęciu poniżej.

16c_bpc2_levelbp
16d_bpc2_levelbp

Tak wygląda skrypt w “Level Blueprint“:

16e_bpc2_levelbp

Źródło: http://romeroblueprints.blogspot.com/2016/06/bp-compendium-2-level-blueprints.html