Prosta gra w C++ na UE4

Koncepcje C++ w Unreal Engine 4

W I części artykułu będziemy programować grę, aby zobaczyć koncepcje Unreal C ++ w praktyce. Będzie to ta sama gra polegająca na zbieraniu statuetek.

Gra oparta jest na szablonie Third Person z Unreal Engine z wprowadzeniem pewnych modyfikacje do gry w celu implementacji kodu C ++. Efekt końcowy gry będzie podobny do tej z wersji Blueprint.

Zasady gry są następujące:
  • Gracz musi zebrać przedmioty, które pojawią się na poziomie, zanim skończy się czas
  • Początkowy czas jest ustawiony na 30 sekund
  • Gra kończy się, gdy czas dobiegnie końca
  • Za każde pięć zebranych przedmiotów poziom gracza wzrasta, a do czasu doliczane jest 15 sekund
  • Gracz zaczyna na poziomie 1, a maksymalny poziom, jaki gracz może osiągnąć, to poziom 5
  • Elementy w scenie okresowo zmieniają lokalizację
  • Gdy przedmiot pojawi się w miejscu, pozostanie tam przez okres czasu zależny od aktualnego poziomu gracza. Liczba sekund potrzebnych do zmiany położenia elementu jest wynikiem wyrażenia 6 – Poziom gracza. Na przykład, jeśli poziom gracza wynosi 2, przedmiot pozostanie w miejscu przez 4 sekundy (6 – 2)
  • Kiedy gracz otrzyma przedmiot, w losowej lokalizacji pojawia się inny
  • Wynik za zebrany przedmiot określa wyrażenie 10 x poziom gracza. Na przykład na 3. poziomie gracza każdy przedmiot będzie wart 30 punktów (10 X 3)
  • Czas, wynik i wartości poziomu gracza zostaną narysowane na ekranie
Gra wykorzystuje cztery klasy C ++, którymi są:
  • TutoProjectGameMode: Ta klasa kontroluje stan gry i przechowuje niektóre zmienne, takie jak, te używane do pomiaru czasu, wyniku i poziomu gracza.
  • TutoProjectCollectable: Klasa Actor reprezentująca przedmiot, który może zebrać gracz. Sprawdza kolizję z graczem i zawiera logikę, która okresowo zmienia jego lokalizację.
  • TutoProjectCharacter: Klasa reprezentująca gracza i będąca częścią szablonu trzeciej osoby.
  • TutoProjectHUD: Klasa odpowiedzialna za renderowanie interfejsu w tym: czasu, wyniku i wartości poziomu gracza na ekranie.

Oprócz klas C ++ zostanie tu utworzony Blueprint przy użyciu klasy TutoProjectCollectable C++ jako klasy nadrzędnej.

Gra powstała na silniku Unreal Engine w wersji 4.25. Projekt z kodem źródłowym jest dostępny pod tym linkiem:

Podczas otwierania projektu po raz pierwszy pojawi się komunikat z pytaniem, czy chcesz przebudować moduły. Kliknij przycisk Yes.


Źródło: https://romeroblueprints.blogspot.com/2020/07/a-simple-game-in-unreal-c.html