Kompendium: Structures
Struktura może zostać użyta, do zebrania w jedno miejsce związanych ze sobą zmiennych. Zmienna, która należy do struktury może mieć różne typy. Posiada również struktury, które zawierają inne struktury czy Array.
By stworzyć nową strukturę, klikamy na przycisk “Add New” i w submenu “Blueprints” wybieramy “Structures“. Klikamy dwukrotnie na nią, by ją edytować. Następnie wybieramy przycisk “New Variable“, by dodać zmienne do struktury.
Jako przykład stworzymy zmienne do przedstawiania ekwipunku gracza. Stwórzmy zmienną w Blueprincie o nazwie “Inventory” używając struktury, która została stworzona. Wciśnij ikonę obok rodzaju, by przekształcić zmienną w array. Skompiluj Blueprint. W “Default Value” może dodać elementy ekwipunku. Każdy element zawiera zmienne określone w strukturze.
Kiedy struktura zostanie stworzona, akcje “Break” oraz “Make” tej struktury są dodane do naszego użytku w Blueprint. Akcja “Break” otrzymuje strukturę jako punkt wejścia i separuje ją na pojedyncze elementy (zmienne). Akcja “Make” otrzymuje punkt wejścia jako elementy i stwarza nową strukturę. Ilustracja poniżej przedstawia akcje “Break” oraz “Make” struktury “ItemStruct“, która została iprzednio stworzona.
Źródło: http://romeroblueprints.blogspot.com/2016/06/bp-compendium-2-structures.html
Leave a Reply