Sugestie dotycząca nauczania Unreal Engine

Lepsze połączenie z publicznością oraz interakcja

Powinniśmy określić i wykorzystać strategie zachęcające uczniów oraz interesantów do partycypacji oraz nawiązywania kontaktu podczas prowadzenia lekcji w Unreal Engine.

Włączenie i dostosowanie kamery

Twoja mimika oraz mowa ciała są tak samo ważne w szkoleniach online jak i offline.

Bądź autentyczny

Czyli powinieneś być sobą i nie martwić się tym, że wykonaliśmy coś źle. Takie sytuacje zdarzają się każdemu, a studenci dobrze o tym wiedzą i chcą również zobaczyć jak przebiega u nas rozwiązywania problemów z którymi mogą oni również się spotkać.

Zachowaj interaktywność

Ankiety mogą być bardzo pomocna dla uczniów zwłaszcza na samym początku oraz końcu każdej sesji. Upewnij się że są one ciekawie skonstruowane w stosunku do potencjalnych odpowiedzi.

Powinniśmy również wykorzystać wirtualne tablice, aby spontanicznie tworzyć graficzne ilustracje kluczowych elementów. Wiele narzędzie do nagrywania ekranu czy tworzenia webinarów oferują taką funkcjonalność.

Pliki kontrolne oraz wersje

Pomogą nam udostępniać materiały z każdych wersji w określonym etapie, by pomóc uczestnikom przeanalizować pominiętą aktywność pomiędzy dwoma wersjami


Wirtualna współpraca w zespole

W związku z pandemią wielu z nas mogło przerzucić się na proces pracy zdalnej realizując nasze projekty. Jeśli chodzi o uniwersytety, to również zostało tam wprowadzone nauczanie zdalnej bez wymagania fizycznej obecności na danych zajęciach.

Zarządzanie

Powinniśmy rozważyć wykorzystywania narzędzie do zarządzania projektami, dodatkowo powinniśmy zadbać o bezpieczeństwo kopii zapasowych oraz danych.

System kontroli wersji (source control)

Jest to konieczne narzędzie podczas pracy zdalnej, a sam silnik Unreal Engine oferuje dwie w pełni zintegrowane metody, które umożliwiają wspólna pracę nad projektami za pomocą oprogramowania kontroli wersji takich jak Perforce czy SVN.

Narzędzia i procedury

Przegląd narzędzi i procedur ma zasadnicze znaczenie dla upewnienia się, że zespół rozumie, gdzie wymagany jest wysiłek i co dobrze funkcjonuje. Metody te mogą się różnić od tych bardziej zaawansowanych technologicznie jak np. przesyłanie strumieniowe zsynchronizowane z interaktywnymi znacznikami porównając na przykład do bardzo prostych jak zrzuty ekranu z notatkami.


Podejście programowe do nauki Online

W środowisku Unreal Engine osiągnięto sukces poprzez metodologię dotycząca miesznaego uczenia się, w którym to uczniowie mogą przeglądać wcześniej nagrane materiały przed dołączeniem do zajęć na żywo. Pozwala to wykorzystać czas zajęć na udzielenie odpowiediz na pytanie czy zagłębienie wiedzy.

Oferuje to również uczniom większą kontrolę nad tempem jakim się uczą, oraz swobodę zatrzymywania i przeglądania treści online, kiedy tylko chcą. Studenci mogą również wybrać godzinę ukończenia kursów online oraz ścieżkę, która chcą podążać aby nauczyć się tej koncepcji.

Sam Unreal Engine udostępnił bogatą bibliotekę bezpłatnych kursów oraz ścieżki szkolenie od podstaw po zaawansowane koncepcje Blueprint, które można dobrze zintegrować z bieżącym programem nauczania i wykorzystać to w różnych podejściach do nauczania.

Każdy kurs na tej platformie śledzi postępy ucznia i zawiera wbudowane oceny, aby zapewnić opanowanie materiału. Studenci mogą również zdobywać odznaki umiejętności, które później mogą dodawać je do swoich profilów czy udostępniąć na LinkedIN lub innych profilach mediów społecznościowych.

Innym świetnym źródłem są przewodniki instruktorskie Unreal Engine, które zostały zaprojektowane z myślą o płynnym przechodzeniu od podręczników do wykładów, ponieważ obejmują te same narzędzia, które są używane przez profesjonalnych programistów do dostarczania udanych gier. Instruktorzy mogą uzyskać dostęp do tych profesjonalnych kursów, aby dodać je do swoich aktualnych materiałów dydaktycznych bez żadnych kosztów.

Wszystkie te przewodniki zawierają pliki projektów gier i przykładowe treści, a także wykłady quizy oraz test, które można włączyć do własnego poziomu nauczania, są dostarczane na licencji Creative Commons i można je dowolnie dostosowywać do konkretnych potrzeb. Wszystkie są dostępne pod tym linkiem za darmo.


Dodatkowe wskazówki dla uczniów

Planuj swój harmonogram i pracuj efektywnie

Użyj dowolnych narzędzi do planowania projektów po metodologię oraz prostej listy na papierze po zaawansowany program zarządzania projektami. Ustal osiągalne cele w rezonujących przedziałach czasowych.

Kontakt z innymi studentami

Nawiązuj kontakty z innymi studentami, szukaj odpowiednich kanałów komunikacji za pośrednictwem wszelkich używanych platform w danym regionie.

Pozostań w kontakcie z personałem i wykładowcami

Na bieżąco komunikuj się z wykładowcami gdy któreś z wypowiedzianych kwestii są dla ciebie niezrozumiałe.

Wyznacz sobie dedykowaną przestrzeń do pracy

Nie zawsze jest to możliwe, ale przynajmniej staraj się pracować ergonomicznie, czyli nie pracuj na kanapie lub łóżku, chyba że na prawdę nie masz żadnej alternatywy


Źródło:https://www.unrealengine.com/en-US/blog/teaching-and-learning-unreal-engine-online