Unreal Engine – Blueprinty czy C++
Czym jest Blueprint?
- Blueprint jest programowaniem
- Skompilowanym wizualnym środowiskiem, a jego kompilacja przebiega bardzo szybko
- Jest kompletnie zintegrowany z silnikiem Unreal Engine
- Łącząc punkty oraz stosunki a jego rezultaty naszej funkcji widzimy od razu
- Zawiera takie same korzyści jak regularne języki programowania
Dlaczego Blueprinty istnieją?
Blueprint został zaprojektowany z myślą o budowaniu połączeń między lukami
- Jest bardziej przyjacielski dla osób, które nie programują zawodowo
- Zawiera narzędzia i moc by zbudować cokolwiek, co jest potrzebne programistom w budowie logiki
- Zwalnia z części obowiązków inżynierów, którzy mogą pracować na dolnych zadaniach silniku Unreal Engine
W międzyczasie jest to zauważalne, że developerzy Blueprintów zaczynają myśleć oraz komunikować się w ten sposób jakby byli tradycyjnymi programistami.
Jak mogą pomóc ci się uczyć?
Unikalnością Blueprint jest przybliżenie fundamentów programowania dla tych, którzy nigdy nie programowali.
- Fundamentalne zasady są łatwiejsze do zrozumienia przez wizualizacje procesów
- Zmniejszają znacznie onieśmielenie do programowania
- Użytkownicy są w stanie na bieżąco widzieć rezultaty swojej pracy
Czy programowanie jest łatwe?
Programowanie nie jest łatwe dla każdego z powodu początkowego ogromu informacji do przyswojenia
- Logiczne myślenie oraz zarządzanie danymi wymagają praktyki
- Składnia zasad dostosowana do zmian w różnych językach programowania
- Miriady dziwactw – przyzwyczajenia do rozróżniania wielkości liter, nieskończonych pętli, warunków oraz wiele innych
Blueprint separuje te obawy poprzez wprowadzenie wizualnej konstrukcji działania programu
- Umiejętność wizualizacji przepływu kodu w blokach i bieżące kompilowanie pomaga korzystającym uzyskiwać szybkie skoki poznawcze
- Wiedza zdobyta poprzez wizualizację mechaniki może zostać wykorzystana w budowaniu składni w tradycyjnym programowaniu
- Wizualny mindmapping oferuje dużej grupie osób lepsza metodę w zapamiętywaniu i układaniu sobie kolejności w pamięci. Oznakowanie istotnych elementów można przełożyć na tworzenie kontenerów oraz komentarzy o których opowiem w póżniejszej fazie tekstu
Jakie możliwości oferuje Blueprint?
- Zorientowane na obiekt: wszystkie korzyści caveats wraz z therein, łączenie bezpośrednio do struktury klas hierarchii zaimplementowanej w UE 4
- Typy zmiennych: Boolean, Integer, Float, String, Vector, Class
- Przepływ ruchu: IF statements, loops
- Funkcje wraz z punktami wejścia/wyjścia
- Class to Class komunikacja: odniesienie, tworzenia, interfejsy, dyspozytory zdarzeń
- Skrypt konstrukcji: analogiczny do konstruktora w kodzie, świetny dla proceduralnych poziomów
- Jasność kontekstu: rzadkie odniesienia w którym czujemy się zdecydowanie zażenowani możliwościami rozwoju naszej pracy
Jak Blueprint pozwala ci się lepiej uczyć?
- Jest oszczędny i bardzo szybki
- Tworzy logistykę nauki programowania
- Łatwiej przyciąga uwagę studentów: brak konsolowych aplikacji, brak oschłych IDes, konstrukcja jest bardziej czytelna w wizualnym formacie
- Możliwość zagłębiania się w głębokim zrozumieniu fundamentów działania bez koniecznego przechodzenia przez monotonny proces zrozumienia tradycyjnych składni
- Blueprint UI pozwala ci lepiej zrozumieć konstrukcje poprzez kontenery, komentarze i definicje
Debugging w Blueprintach
- Breakpointy mogą być umiejscowione w każdym węźle
- Każde potknięcie w Blueprint przy kompilacji zabiera cię wprost do Breakpoint
- Pozwala to robić w sposób krok po kroku, węźle po węźle
- Wartości mogą być obserwowane, a zmiany widoczne w realnym czasie
- Wygodny sposób na pokazywania aktualizacji danych przez skrypt lub program
- Wszystkie breakpointy i wartości są trzymane razem w oknie Debugowania
- Każdą niespójność możemy wyeksportować do zewnętrznego pliku zawierającego logi naszych Blueprints
- Istnieje równiez wiele wtyczek dostępnych na Market Place, które potrafią poszerzyć oraz usprawnić funkcję debugowania
Podsumowanie i przyszłość
- Wraz z uzyskaniem biegłości w Blueprintach pozyskujemy wiedzę w rozumieniu rdzennych zasada programowania
- Unreal Engine pomaga łączyć naszą, zdobytą wiedzą w tradycyjne programowanie w języku C++
- Blueprinty są rozbudowane i można w nich zrobić całkowitą grę lub aplikację
- Posiadają własną warstwę, która jest przypuszczająco wolniejsza niż C++, jednakże zależna od tego co właściwie robimy. Jest wciąż bardzo szybki
- Rekomendacją operacji, którą muszą być robione w C++ są te najbardziej obciążające CPU
- UE4 zawiera rozbudowane narzędzia do pomiaru kosztów kompilacji każdego węzła zawartego w Blueprint
- Jest świetną opcją do nauki optymalizacji
Powiązania Blueprintów i C++
- Jedno nie wyklucza drugiego: Każda klasa C++ może być pokazana w formie Blueprintów i na odwrót (potrzebuje zmiany paru słów przy deklaracji)
- Niektóre rzeczy lepiej wykonać w Blueprintach takie jak odniesienia do assetów
- Z kolei w C ++ lepiej wykonywać operacje “CPU-intensive” czyli tick-based (wykorzystanie zdarzenia event tick)
Źródło:
https://www.youtube.com/channel/UCBobmJyzsJ6Ll7UbfhI4iwQ https://docs.unrealengine.com/en-us/
Leave a Reply