Zmienne Stanu Gry C++
Stan naszej gry będzie utrzymywany przez wartości, które będą przechowywane w zmiennych. Te zmienne zostaną utworzone w pliku TutoProjectGameMode.h, ponieważ jednym z celów klasy GameMode jest zachowanie reguł gry.
Istnieją zmienne różnych typów. Stwórzmy następujące zmienne całkowite:
- PlayerLevel: przechowuje aktualny poziom gracza.
- Score: Przechowuje wynik gracza.
- ItemCount: przechowuje liczbę zebranych przedmiotów.
- Time: Przechowuje czas pozostały do końca gry.
Istnieje typ zmiennej o nazwie Boolean. Zmienna tego typu może przechowywać tylko wartości prawda lub fałsz. Użyjemy następującej zmiennej boolean:
- bGameOver: Wskazuje, czy gra się zakończyła.
Litera b na początku nazwy zmiennej jest konwencją używaną do wskazania, że zmienna jest Boolean.
Zmienne zostaną utworzone z modyfikatorem protected, aby uniemożliwić innym klasom C ++ bezpośrednią modyfikację wartości tych zmiennych.
Plik TutoProjectGameMode.h z definicją zmiennych wygląda następująco:
// Copyright Epic Games, Inc. All Rights Reserved.
#pragma once
#include "CoreMinimal.h"
#include "GameFramework/GameModeBase.h"
#include "TutoProjectGameMode.generated.h"
UCLASS(minimalapi)
class ATutoProjectGameMode : public AGameModeBase
{
GENERATED_BODY()
public:
ATutoProjectGameMode();
protected:
int32 PlayerLevel;
int32 Score;
int32 ItemCount;
int32 Time;
bool bGameOver;
};
Zmienna int32 definiuje 32-bitową zmienną całkowitą. Taka zmienna może przechowywać wartości z zakresu od -2 147 483 648 do 2 147 483 647.
Zmienna bool definiuje zmienną typu Boolean. Zwróć uwagę, że wszystkie definicje zmiennych kończą się znakiem “;”.
Źródło:https://romeroblueprints.blogspot.com/2020/08/game-state-variables.html
Leave a Reply